Sıkça Sorulan Sorular

SurePos 7XX Ön Ofis İle İlgili

Kasa “Satış hareketi”nde iken sırasıyla “90”→”fonksiyon”→”giriş” tuşlayın.

Ardından “başlangıç tarihi ( ggaayyyy )” → “giriş” → “bitiş tarihi” → “giriş tuşlayın.

Z raporu alındıktan sonra, ilgili güne ait satış ayrıntıları mali bellekten silinir.

Dolayısıyla alınan bir Z raporu tekrar alınamaz. İlgili güne ait özet satış bilgilerini aylık Z raporunda görebilirsiniz.

Genius office → şablonlar → kasa şablonları

kısmından, kullandığınız kasa şablonunu işaretleyip değiştir seçeneğiyle açın.

Kullanım bilgileri kısmında “barkodlu satışlarda PLU yazsın” parametresini kullanarak, fişte barkodun çıkmasını/çıkmamasını sağlayabilirsiniz.

Yaptığınız değişikliğin kasalarda aktif olması için, Genius PCN’le (Kasalara veri aktarımı) ilgili değişikliği kasalara aktarın.

Kasa klavyesindeki problemler birden fazla sebepten kaynaklanabilir.

Önce problemin doğru tanımlanması gerekir. Bundan sonra onarılamayacağına karar verilirse klavyenin değiştirilmesi gerekebilir.

Ancak arıza sadece bir tuşlarda var ise bu durumda arızalı tuşun görevi, kullanılmayan başka bir tuşa atanarak problem geçici olarak çözülebilir.

IBM 4694 tipi yazarkasanın ömrü, uygun teknik altyapının kurulu olması ve düzenli bakımlarının yapılması halinde ortalama 20 yıldır. Bu süre hiç bir şekilde kesin olmamakla birlikte çok daha uzun süre çalışması da mümkündür.
Mutlaka orijinal sarf malzemesi kullanın ve kasaların bakımlarını ihmal etmeyin.

Dilerseniz firmamızın verdiği bakım hizmetlerinden faydalanabilirsiniz. Bu konuda ayrıntılı bilgi için firmamızla irtibata geçebilirsiniz.

Genius Programı, önceden tanımlanmış olan yaz saati uygulamasının başlangıç ve bitiş tarihlerinde otomatik olarak fiscal (Mali) saati bir saat ileri ve bir saat geri alır. Burada uygulanan kural şu şekildedir:
1. İleri ve geri saat uygulaması için belirtilen günler farklı iki tarih olmalıdır
2. Tarihler geçerli ve mantıklı olmalıdır
3. Belirtilen tarih geldiğinde, o tarihte alınan ilk Z’den sonra ileri saat uygulaması otomatikman uygulanır
4. Geri saat uygulaması ise, eğer saat 00:00 – 01:00 arasında değilse hemen uygulanır. Aksi takdirde bir sonraki açılışta yada bir sonraki Z işleminde uygulanır.
Aynı gün içerisinde birden fazla Z alındığı durumlarda değişiklik ilk Z’de yapılır diğerlerinde bir değişiklik yapılmaz.
Yukarıda anlatılan işlem sadece 1 saatlik değişiklikler için geçerlidir. Bir saatten farklı değişiklikler için firmamızın “Sistem Destek” bölümüyle irtibata geçin.
Kasa üzerinden bir ürünün fiyatını kalıcı olarak değiştirmek mümkün değildir. Ancak aktif satış işlemi sırasında ürünün fiyatını sadece ilgili satışta geçerli olmak üzere değiştirebilirsiniz.
Bunun için takip edilecek işlem adımları şöyledir :
Kasa “Satış hareketi”nde iken ürünün yeni fiyatını girin ve “Birim fiyat” tuşuna basın, ardından ürünün barkodunu okutarak satışı gerçekleştirin.
Kullanıcı sistemde kendisi için belirlenmiş yetkiler dahilinde satış esnasında ürüne veya fiş toplamına indirim yapabilir.
Ürüne % veya tutar indirim :
% indirimi için, ürünü okuttuktan sonra indirim oranını girin ve “% indirim” tuşuna basın.
Tutar indirimi için, ürünü okuttuktan sonra indirim tutarını girin ve “tutar indirim” tuşuna basın.
Fiş toplamına % veya tutar indirim :
Toplam aldıktan sonra indirim oranını girin ve “% indirim” tuşuna basın.
Tutar indirimi için, toplam aldıktan sonra indirim tutarını girin ve “tutar indirim” tuşuna basın.
Ruloların doğru takıldığından emin olmak için tekrar kontrol edin, yazıcıya sıkışmış kağıt parçaları varsa temizleyin, gerekirse ruloları çıkartıp yeniden takın. Yine sonuç alamıyorsanız firmamızın sistem destek bölümüyle irtibata geçin.
Kasanın diskinde fiziksel bir problem oluşmadığı sürece satış kaybı söz konusu değildir. Kasa offline iken satış bilgilerini kendi üzerinde tutar. Online olduktan hemen sonrada satış bilgisini sisteme aktarır.
Bununla ilgili bir süre sınırı olmamakla birlikte kasaların uzun süre offline çalıştırılması tavsiye edilmez.

Ayrıca yapılan değişikliklerin ( ürün fiyat değişikliği, yeni ürün tanımı, kasalarla ilgili kullanım değişiklikleri vs.) kasalara ulaşması için kasaların online çalışması gerekir.

Network ile ilgili fiziksel bir problem olup olmadığını kontrol edin.

Pos Server’i, ardından kasaları kapatıp açın ve “Genius SI” uygulamasının çalışır durumda olduğundan emin olun. Problemin devam etmesi halinde firmamızın Sistem Destek bölümüyle irtibata geçin.

Kasa her Z raporundan sonra satış bilgilerini günlük olarak yedekler. Gerekli ayarlamalar yapılmışsa (yedekleme süresi ön değeri 180 gündür) 6 ay öncenin satış bilgilerine ulaşmak mümkündür.

Bu yedekleme süresi isteğe göre parametrik olarak değiştirilebilir olup, daha uzun olması da sağlanabilir.

Kasa “Fiş hareketinde” iken “3”→ “belge seçimi” tuşlayın. Ardından iadesi yapılacak ürünün girişini yapın.

Ürün farklı fiyattan iade edilecekse yeni fiyatı girin. Kasadaki fiyat doğru ise “giriş” tuşlayın.

Kayıtlı müşteri için müşteri numarasını yazıp “giriş” tuşlayın. Aksi halde müşteri bilgileri ile ilgili soruları “sil” tuşu ile geçin.

Toplam aldıktan sonra ödeme miktarını yazıp nakitle belgeyi bitirin.

Not : Kasadan yapabileceğiniz diğer işlemlerin listesini almak için “41” → “fonksiyon” →”giriş” tuşlayın.

Dövizli satış gerçekleştiren işletmelerde, günlük döviz kurları, Pos Server üzerinde çalışan Genius Office programı aracılığı ile sisteme girilmelidir. Böylece satış işlemi, istenilen para birimi ile gerçekleştirilebilir.

Ancak gün içerisinde müşteriler tarafından kasiyerlere, Döviz Kurları hakkında sorular yöneltilmesi durumunda, bu Döviz Kur Tablosu listesinin her kasada bulunmasında fayda bulunmaktadır.

POS üzerinden Döviz Kur Tablosunu listesini almak için kasa “Satış hareketi”nde iken

“40”→ “fonksiyon”→ “giriş” tuşlayın.

Döviz kurları “Genius Office” bölümünden güncelleniyor olmalıdır.

Bu yavaşlamanın birkaç nedeni olabilir.
• Kasa uzun süre Ofline durumunda kalmış ve yapmış olduğu satış bilgilerini uzun süre biriktirmiş ise, Online duruma geçildiğinde bu biriken bilgiler Pos Server’a gönderilmeye çalışacaktır. Bu süre içerisinde satış işleminde az miktarda yavaşlama olabilir.
• Bir başka neden ise benzer şeklide kasaya çok sayıda yeni kayıt ve değişiklik gönderilmesi durumunda, satış işleminde az miktarda yavaşlama olabilir.
• Bunun yanı sıra network sisteminde veya POS cihazının teknik donanımlarında var olan bir problemde bu yavaşlamaya neden olabilir. Bu durumda firmamızın Sistem Destek bölümüyle irtibata geçin.
POS cihazları için kullanılan sarf malzemeleri çok önem taşımaktadır. Dünyanın en kaliteli POS cihazı olan Toshiba SurePos model yazar kasalar, dış etkenler dışında arıza yapma nedeni bulunmamaktadır. Kullanılan sarf malzemeleri de doğrudan cihaz ömrünü etkilemektedir.
Örnek vermek gerekirse iyi kalite kağıt kullanılmaması, cihaz içerisinde kağıt tozları oluşmasına neden olmakta ve buda elektronik sensorları tıkayarak problemler meydana gelmesine neden olmaktadır. Yine benzer şekilde orijinal mürekkep kartuşu kullanılmaması durumunda da POS cihazının yazıcı iğnesinde problemler yaşanmasına, dişlilerde ise aşınmalar oluşmasına neden olmaktadır.
Kasada gerekli ayarlar yapılarak birden fazla barkod okuyucu kullanılabilir. Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi için firmamızın sistem destek bölümüyle görüşebilirsiniz.
Genius PCN ( kasa veri aktarımları ) programının kasa mesajlaşmaları bölümünden kasalara mesaj yollayabilir, Z yada X raporu alabilir, satışı durdurup açabilirsiniz.
Bunun için kasaların online çalışıyor olması gereklidir.
• POS üzerinde hızlı satış yapılmasını sağlayan ürün tuşları, istenirse her kasa için farklı tanımlanabilir. Böylece büyük bir işletme içerisinde bulunan market kasalarında, “Ekmek”, “Kibrit” gibi ürün tuşları tanımlı iken, Pasta hane reyonunda bulun POS cihazında “Tost”, “Çay” tanımlanabilir.

Bu işlemin yapılabilmesi için Genius Office programında, “Şablonlar”, “PLU Tuş Şablonları” seçilip, kasa şablonu üzerinden tanımlamalar yapılabilir veya değiştirilebilir. Yapılan bu değişikliğin kasaya gönderilmesi için PCN programının kullanılması gerektiği unutulmamalıdır.

Kredi kartı ile yapılan ödemeler Z raporunda ayrıca görünmez. Bu konuda Genius office programındaki raporlar bölümünden ödeme ayrıntılarıyla ilgili raporlardan faydalanabilirsiniz.

Genius Ofis İle İlgili

Genius SI uygulamasının çalışır halde olduğundan emin olun ve gün sonu işlemini yeniden yapın. Problemin devam etmesi halinde firmamızın sistem destek bölümü ile irtibata geçin.

Kasalar üzerinde 180 günlük satış bilgisinin tutulduğundan dolayı bu rapor problemi yetkili firma tarafından düzeltilebilir.

Aktarım işlemini yaparken belirttiğiniz yol ve dosya adının, aktarılacak bilgi kısmında doğru bilgi başlığının seçili olduğundan emin olun ve işlemi tekrar edin
Kullandığınız programların versiyonu eski ise (Genius 2.07 ve sonrasındaki versiyonlarda programdan kaynaklanabilecek yavaşlık problemleri tamamen çözülmüştür) veya network sisteminizin teknik problemleri varsa bu tür sorunlar yaşayabilirsiniz.

Bu konuda ayrıntılı bilgi için firmamızla irtibata geçiniz.

Kasaların klavyeleri üzerindeki offline uyarı ışığının yanıp yanmadığını kontrol edin. Kasalara veri aktarabilmeniz için kasaların online çalışıyor olması gerektiğini unutmayın.

Eğer offline ışığı yanıyorsa ;
• Genius SI uygulaması aktif olmayabilir. Genius SI uygulamasını çalıştırın.
• Networkte fiziksel problem olabilir. Network kablolarını ve Hub’ı kontrol edin.

Problemin devam etmesi halinde firmamızın sistem destek bölümü ile irtibata geçin.

Bilgisayarınızın “başlat” “ayarlar” ”denetim masası”ndaki “bölgesel seçenekler” bölümünden tarih ayıracını “/” olarak değiştirin.

Sorun devam ederse firmamızın sistem destek bölümü ile irtibata geçin

Günsonu işlemini yaparken “Genius SI” uygulamasının çalışır halde olduğundan emin olun ve işlemi tekrar edin.
• Arka ofis programında tanımlanmış stok bölümlerinin Genius Office programında da tanımlı olup olmadığını kontrol edin, tanımlı olmayan bölümleri tanımlayıp işlemi tekrar edin.
• Arka ofis programında yapılan yeni stok tanımlarının fiyat, barkod, k.d.v. gibi alanları doldurulmamış ise bu stoklar aktarılamayabilir. Kontrol edip gerekli düzeltmeleri yaptıktan sonra işlemi tekrarlayın.
Genius Office programının “tanımlar”→”stok tanımları bölümünden “yeni kayıt” seçeneğini kullanarak stok tanımı yapabilirsiniz.

Ancak envanter takibinin sağlıklı olması açısından stok tanımlama işlemini arka ofis programından yapmanız tavsiye edilir.

C:\Genius\Office\” altındaki “GeniusDatabaseRepair.exe”yi kullanarak ilgili database’e bakım ve sıkıştırma yapın.Sorun devam ederse firmamızın sistem destek bölümü ile irtibata geçin
Genius Office programında tanımlar bölümündeki “ödeme tipleri” ikonunu tıklayın. Listeden ilgili döviz ödeme tipini işaretleyin ve değiştir butonunu tıklayın.

Açılan formdaki “günlük kur” bölümüne yeni kuru girdikten sonra “tamam” butonu ile değişikliği onaylayın. Değişikliğin kasalarda aktif olması için “Genius PCN” ile kasalara aktarın.

Genius Office programında tanımlar kısmındaki kullanıcı tanımları bölümünden yeni kullanıcı tanımlayabilir veya tanımlı kullanıcılar üzerinde değişiklik yapabilirsiniz.
Genius programında yetkilendirme özellikleri oldukça gelişmiştir.

Genius Office programının şablonlar bölümündeki “kullanıcı şablonları”ndan kasiyerin bağlı olduğu şablonu seçip üzerinde değişiklik yapabilir veya yeni şablon tanımlayıp “kullanıcı tanımları” bölümünden ilgili kasiyere bu şablonu bağlayabilirsiniz.